Digitaal CV
8+ jaar aan marketing-ervaring
Werkervaring
jul. 2024 - okt. 2024
VattenfallDigital Media Manager interim
Bij Vattenfall Group was ik binnen het Brand Media Team verantwoordelijk voor internationale owned media planning, publicatie en boosting van social media content. Mijn focus lag op het optimaliseren van campagnes met merkoverweging als belangrijkste KPI. Ten behoeve van effectieve digitale campagnes werkte ik nauw samen met lokale agencies. Een van mijn voornaamste verantwoordelijkheden was het opzetten van een Channel Strategy Project. Dit project richtte zich op het ontwikkelen van kanaal-specifieke strategieën voor zowel de corporate website als social media, met als doel helderheid te verschaffen en overlap en inconsistentie te voorkomen. Zo ontwikkelde ik lange-termijn contentplannen en optimaliseerde ik de inzet van tools voor meer efficiëntie. Een essentieel onderdeel was de oprichting van een editorial board om consistente contentstrategieën te waarborgen en governance en toegangslimieten voor verschillende kanalen in te stellen. Dit alles deed ik voor de markten Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.
In deze rol maakte ik veelvuldig gebruik van Semrush, Google Analytics, HootSuite, Facebook, Instagram en X (voorheen bekend als Twitter).
mei 2024 - sep. 2024
Korian NederlandOnline Marketing Specialist interim
Voor dit bedrijf in de ouderenzorgsector was ik verantwoordelijk voor het plannen, uitvoeren, analyseren en optimaliseren van diverse online marketingactiviteiten. Mijn voornaamste bezigheid was het ontwikkelen van een uitgebreid plan voor de rebranding en relabeling van Korian Nederland en haar vijf labels (Dores Herstelzorg, Stepping Stones, Het Gouden Hart, Rosorum en Hestia Zorg) naar één nieuw merk. Dit project omvatte de migratie (en redirecting) van zes websites naar één nieuwe, waarvoor ik de stappen uitdacht met sterke focus op SEO, content en websiteontwikkeling. Daarnaast nam ik de gehele marketingstrategie onder de loep, met als doel de betrokkenheid en online zichtbaarheid te vergroten. Ik nam tevens initiatief in activiteiten op de gebieden van data (tracking / tagging van doelen juist instellen en dashboards maken) en advertising (Google Ads en LinkedIn). Hierin challengde en stuurde ik een tweetal advertentiebureaus aan, waarvan ik er één zelf in huis gehaald had. Tijdens mijn tijd bij Korian Nederland werkte ik nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie en rapporteerde ik rechtstreeks aan de Manager Marketing en Communicatie.
Voor Korian maakte ik veel gebruik van tools zoals Google Ads, Meta Ads, Google Analytics, LinkedIn Ads, Google Tag Manager, Looker Studio, Google Search Console, Semrush, WordPress en Wisepops.
jul. 2023 - mrt. 2024
Mediahuis NederlandDigital Marketeer interim
In mijn rol als Digital Marketer richtte ik me op het optimaliseren van search ads, social ads en de prestaties van affiliate marketing, alles met als doel om abonneewerving te stimuleren voor Mediahuis, een van de toonaangevende mediabedrijven in Nederland. Dit deed ik voor hun volgende kranten- en tijdschriftmerken: De Telegraaf, Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander, IJmuider Courant, Haarlems Dagblad, VROUW, Autovisie en Privé. Binnen een agile team werkte ik nauw samen met internen volgens de scrum-methodiek. Daarnaast challengde ik ook de bureaus Springbok en OMG, met als doel het beter scoren op de KPI's. Ik verkende ook nieuwe kanalen door ze te integreren in onze strategie wanneer dit voordelig was. Verder speelde ik een cruciale rol bij het optimaliseren van interne campagnes op de website en in de app van De Telegraaf, die strategisch waren ontworpen om websitebezoekers te inspireren zich te te abonneren. Mijn aanpak omvatte het nemen van budgetwijze beslissingen, het bekwaam beheren van budgetten en out-of-the-box denken.
Voor Mediahuis heb ik meerdere tools en software gebruikt, zoals Google Ads, Meta Ads (Facebook en Instagram), Google Analytics, Looker Studio, LinkedIn Ads, X (voorheen bekend als Twitter) Ads, Reddit Ads, GetSiteControl en Auth0.
dec. 2022 - apr. 2023
AnsellDigital Analytics & SEO Manager interim
In deze global positie was ik verantwoordelijk voor het faciliteren van klanten- en concurrenteninzichten, voor de e-commerce en marketplace intelligence, voor de social media engagement tracking en voor het verschaffen CMP-inzichten. De belangrijkste en krachtigste digitale asset van Ansell is hun wereldwijde website, verspreid over 44 landen en 24 talen. Ik waarborgde een voortdurende marketing intelligence dataverzameling voor Ansell wereldwijd in hun drie verschillende business units, door middel van geïntegreerde, gebruiksvriendelijke en altijd kant-en-klare Looker Studio-dashboards. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor full-scope site-architectuurverbeteringen, on-page contentverrijking en prestatiemonitoring voor de zoekmachines. Gedurende mijn periode bij Ansell nam ik het voortouw in de voorbereiding van de definitieve overgang van Universal Analytics naar GA4. Het creëren van soortgelijke GA4-tags voor de al bestaande UA-tags (zo’n 200) was een belangrijke focus. Tevens co-creërde ik een plan betreffende datawarehousing voor de tweede helft van 2023, wat nodig was in het kader van de GA4-overgang. Ook was ik zeer betrokken bij het implementeren van een wereldwijde cookie-oplossing in samenwerking met het bureau BluPrintX d.m.v. de inzet van OneTrust, waardoor de websites van Ansell GDPR compliant werden en nu tevens aan Amerikaanse equivalente standaarden voldoen.
Voor Ansell heb ik veel gewerkt met SQL en met tools als Google Tag Manager, Google Data / Looker Studio, SuperMetrics, Google Analytics, Semrush, Meta for Business, LinkedIn Ads, Google Ads, OneTrust, Google Marketing Platform, Marketo, Hotjar, Google Search Console en Welcome Software.
nov. 2022 - mrt. 2023
ValtechSEA & Social Ads Specialist interim
Voor het bureau Valtech werkte ik als advertising specialist in een internationale omgeving voor drie van hun klanten: Fellowmind, Philips en ASML. Driekwart van mijn tijd besteedde ik aan ASML, die ik door middel van wereldwijde Google Ads-inzet hielp om brand awareness te creëren en om de beste werknemers op het gebied van engineering te recruiten. Dit met als doel om uiteindelijk van 17.000 naar 30.000 arbeidskrachten te groeien. Vanuit Valtech was ik samen met twee collega’s verantwoordelijk voor alle betaalde Google-kanalen van ASML: Search, Display, Video en Discovery. Tevens werkte ik veelal samen met het bureau Merkle, die de creatives en de social media ads verzorgden. Dagelijkse werkzaamheden die ik initieerde waren het opzetten van experimenten opzetten, het uitsluiten van irrelevante zoektermen uitsluiten en het pauzeren van onderpresterende doelgroepen, locaties en zoekwoorden. Daarnaast initieerde ik nieuwe ads en biedstrategieën en was ik verantwoordelijk voor een stukje media planning en budgettering. Daarnaast rapporteerde ik frequent aan de marketing representatives van ASML d.m.v. terugkerende meetings. Soortgelijke werkzaamheden verrichte ik voor Philips en Fellowmind, waarbij ik voor de laatste naast SEA ook de LinkedIn advertising op me nam. Het doel daar was lead-generatie d.m.v. een drie maanden durende campagne waarbij ik als hoofdverantwoordelijke succesvol slaagde in het behalen van pre-gedefinieerde targets.
Voor mijn werkzaamheden maakte ik veelvuldig gebruik van de volgende tools: Adobe Analytics, Google Ads, LinkedIn Ads, Google Data / Looker Studio en Jira.
okt. 2022 - dec. 2022
IVC EvidensiaDigital Marketing Manager interim
Als marketing manager op het gebied van SEM, analytics en data werkzaam geweest op interim-basis. Dit deed ik voor de ruim 300 klinieken die zijn aangesloten bij IVC Evidensia, maar ook voor de andere business units, zoals Evidensia Dierenziekenhuizen, Dierenuitvaarzorg Nederland, Petlook, Dier En Zorg Gids, Dier en Zorg Plan en Petlook. Diverse projecten initieerde ik en leidde ik strategisch, waaraan ik hands-on zelf ook bijdroeg. De belangrijkste activiteit omvatte het inzichtelijk krijgen van de Google Analytics-data van 300+ websites op overzichtelijke manier in een nieuwe Looker Studio-omgeving, waarvoor ik een hoop websites van correcte tagging heb voorzien. Ook was ik verantwoordelijk voor het instellen van cross-domain tracking in samenspel met interne boekingssystemen voor de dierenklinieken en -ziekenhuizen. Tevens heb ik een hoop Google Ads-accounts geoptimaliseerd, en Google Analytics-accounts future-proof gemaakt door GA4-properties naast de UA-properties neer te zetten. Voor dit alles schakelde ik regelmatig met diverse bureaus en met het interne marketingteam.
Ik heb veelvoudig diverse tools en software geütiliseerd zoals Google Tag Manager, Google Analytics, Google Data Studio / Looker Studio, Google Ads, Semrush, Ahrefs, Google Search Console, Max Locations en Google My Business.
mrt. 2022 - sep. 2022
Landal GreenParksSEA Manager interim
Bij Landal GreenParks vervulde ik een managersrol in opdracht van Reprise Digital als freelance SEA specialist. Grote focus lag bij rapportage-automatisering van de Google Ads-resultaten en ik heb tevens een aantal grootschalige tests uitgevoerd. Daarnaast heb ik via bGenius veel geautomatiseerd voor het optimaliseren van RSA's. Ik werkte voor de Nederlandse, Belgische, Duitse, Franse, Oostenrijkse en Deense markt, waar Landal GreenParks o.a. actief is. Tevens werkte ik voor een aantal submerken van Landal, zoals Landal Campings, Landal Ski Life en het Hof van Saksen.
Tijdens mijn werkzaamheden maakte ik veel gebruik van tools als Google Ads, Excel, Tableau, bGenius, Google Search Console en Google Tag Manager.
mrt. 2022 - aug. 2022
Milieu Service Nederland interimOnline Marketing Specialist interim
Op het gebied van SEA en social advertising adviezen gegeven en optimalisaties uitgevoerd voor de labels Milieu Service Nederland, Paridon, Puincontainershop.nl en Bedrijfsafval.nl (allemaal vallende onder Milieu Service Group). Zo heb ik een verhoging van het aantal leads bereikt door onder andere de allocatie van budgetten te herzien voor de campagnes van Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads en Microsoft Ads. Tevens heb ik de search campagnes 'future proof' gemaakt door volop in te zetten op RSA's en door deze te voorzien van relevante input. Op het gebied van social ads initieerde ik de opbouw van een funnelstrategie, welke ik tevens van de grond af aan heb opgebouwd. Onder andere de content hiervoor, in de vorm van afbeeldingen en video's, fabriceerde ik zelf. De eerste maand van livegang behaalde mijn funnel vier keer zo veel leads binnen als gemiddeld alle Facebook-ads voorheen behaalden met het zelfde totaalbudget. Door middel van optimalisaties heb ik dit in de maanden daarop nog verbeterd. Naast dit bracht ik ook enkele CRO-verbeteringen in kaart, die effectief gebruikt werden voor een nieuwe, vervangende website van Milieu Service Nederland.
Tijdens deze opdracht gebruikte ik de volgende tools: Google Ads, Google Analytics, Meta Ads, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator & Conversation24.
mrt. 2022 - jun. 2022
AudaxDigital Marketeer interim
Als interim marketing projectmanager was ik verantwoordelijk voor alle betaalde digitale kanalen (social, search, display en DOOH), e-mail en CRM marketing voor alle vier de retail labels van Audax: AKO, Bruna, ReadShop en BookSpot. Hier had ik een leidende rol waarin ik veel interactie had met verschillende bureaus, commerciële relaties en met anderen in het marketing- en e-commerce team van Audax. Ik was primair verantwoordelijk voor het creëren van bereik en bekendheid om de labels in Nederland en België beter op de kaart te zetten. Daarnaast zorgde ik voor de social content passend bij de retailcampagnes, hield ik scherp in de gaten of de betaalde media de gewenste conversies en traffic genereerden en ontwikkelde ik omnichannel targetingstrategieën met als doel de fanbase van de labels verder uit te bouwen. Daar hoorde een hoop marketing automation bij, en het opzetten van flows. Naast het vergroten van de bekendheid van de Audax retailmerken behoorden ook de doelstellingen van de commerciële relaties van Audax tot mijn werk, zoals die van Apple, de Staatsloterij, SumUp, Hallmark en HP.
Ik ben uitgebreid betrokken geweest bij adverteren, analytics, A/B-testen, segmentatie, personalisatie en CRM, en heb gewerkt met tools als Sage + Archer, Facebook Business Manager, Google Ads, Google Analytics, Clang / Deployteq, TradeTracker, Slack, Trello en OnlyPult.
aug. 2021 - mrt. 2022
MontblancSEA Manager & Data Specialist interim
Als interimmer analyseerde, optimaliseerde en coördineerde ik alle Google Ads en Bing accounts van Montblanc en was ik verantwoordelijk voor een advertentie budget van 5 tot 6 ton per maand. Daarbij challengede ik de verschillende bureaus waar Montblanc mee samenwerkte in de ruim 70 landen waar het luxemerk actief is. In de laatste 3 maanden hield ik me voornamelijk bezig met het bouwen en optimaliseren van Google Data / Looker Studio dashboards, waarbij ik diep in de SQL zat. Ik werkte voor alle markten waar Montblanc operatief is: van Zuid-Amerika, tot aan Europa, Australië en Azië.
Montblanc is een bedrijf voor luxegoederen, gespecialiseerd in schrijfinstrumenten, horloges en accessoires. Wereldwijd heeft Montblanc ruim 2500 boetieks.
nov. 2021 - feb. 2022
ChannelEnginePerformance Marketeer interim
Mij als interimmer ingezet om omzetgroei, internationalisering en een snelle schaalvergroting van de SaaS-oplossing ChannelEngine mogelijk te maken. Als performance marketeer was ik eigenaar van de SEA-, SEO-, en socialmediastrategie. Ik rapporteerde aan en communiceerde met interne belanghebbenden hierover op wekelijkse basis, en challengde tevens de agency’s waarmee ChannelEngine werkt(e). Inzichten verkreeg ik door relevante trends te identificeren en proactieve aanbevelingen te doen voor organische prestaties, algoritmewijzigingen en andere concurrerende activiteiten, welke ik in een uitgebreid competitor document presenteerde. De Google Ads- en sociale media accounts checkte ik wekelijks en ik deed diverse deepdives en zoekwoordanalyses met als doel het aantal leads te verhogen. Ook heb ik een guide betreffende paid advertising opgesteld voor het inzichtelijk maken van de advertentiecampagnes van ChannelEngine voor nieuwe medewerkers. Tevens maakte ik analysedocumenten om een up-to-date begrip van de SEO-staat te creëren op de gebieden van technische SEO, on-page / content optimalisatie, inbound-linking en autoriteitsontwikkeling.
Gewerkt met tools, sites en programma’s als Google Ads, Google Analytics, Facebook, LinkedIn, Screaming Frog, PageSpeed Insights, Übersuggest, Semrush, Slack en Wikibusiness.
okt. 2021 - feb. 2022
TotalEnergiesSEO & SEA Specialist interim
Ter voorbereiding van de rebranding van het Belgische ‘Lampiris’ naar ‘TotalEnergies’ heb ik in opdracht van Duke & Grace de content gemapt voor de toen nog niet bestaande website www.TotalEnergies.be (live gegaan in februari 2022) en tevens geadviseerd op het gebied van SEA. De content mapping deed ik op basis van een Google Analytics crawl van de al bestaande (oude) webpagina’s en blogs van www.Lampiris.be, een al opgestelde sitemap voor de nieuwe website, en een uitgebreide keyword research (inclusief cijfers m.b.t. zoekvolumepotentieel) die al eerder was uitgevoerd door Duke & Grace. Bij het mappen van de content bracht ik bestaande inhoud in kaart en clusterde deze op basis van inhoud, prestaties en potentieel. Ik gaf daarbij tevens advies met betrekking tot het samenvoegen, herschrijven en omleiden van pagina’s en tevens voor het schrijven van nieuwe pagina’s voor door mij geïdentificeerde content gaps. Voor het nieuwe Belgische Google Ads-account van TotalEnergies heb ik een adviesrapport gemaakt met betrekking tot de set-up, waarbij ik ook leringen getrokken heb uit het oude Lampiris-account waar ik toegang tot had. Dit advies bestond uit bevindingen en tips op account-, campagne- en advertentieniveau. Inzichten en output leverde ik aan in het Engels, gezien ik me in een internationale bedrijfsomgeving begaf.
mrt. 2021 - jan. 2022
DPG MediaContent Marketing Specialist interim
Geassisteerd bij het opzetten, finetunen en verbeteren van initiatieven waar gebruikers voor inloggen. DPG kan daarbij profielen opbouwen van echte gebruikers over al haar merken. Ik maakte gebruik van API’s, implementeerde feeds en zette widgets als de ReisWijzer, PrikWijzer en BoosterWijzer op. Daarnaast heb ik enkele redactionele taken uitgevoerd. Dit alles met als hoofddoel om meer logins op de sites van DPG Media te bewerkstelligen, waardoor gebruikers beter getrackt worden en de advertentierelevantie wordt geoptimaliseerd.
DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. De media komen al decennialang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Met merken die zowel lezers als adverteerders een prachtig platform bieden, zoals bijvoorbeeld het AD, AutoWeek, BN DeStem, Donald Duck, De Gelderlander, Trouw, Independer, Libelle, Margriet, Nationale Vacaturebank, NU.nl, de Ondernemer, Het Parool, Reclamefolder.nl, Startpagina, de Stentor, Story, Tweakers, Veronica Superguide, de Volkskrant en vtwonen/vtdéco.
jun. 2021 - dec. 2021
HanzestrohmContent Marketing Specialist interim
Mij ontfermd over de ontwikkeling en uitvoering van on- en offline marketing- en communicatieprojecten en campagnes voor dochterbedrijf Hemmink. Voor Hemmink heb ik diverse activiteiten voor merkopbouw ontwikkeld, geadviseerd op het gebied van sales- en productontwikkeling m.b.t. marketingcommunicatie en advies gedeeld met betrekking tot de creatie van de marketingstrategie voor de business units van Hemmink. Tevens heb ik zelf content gecreëerd: visueel, audieel, en tekstueel. Ook heb ik geadviseerd en actief bijgedragen op het gebied van SEO, SEA en e-mailmarketing.
Veelvuldig werkend met tools, sites en programma’s als Asana, DotDigital, SalesForce Marketing Cloud, WordPress, Adobe Photoshop, Typeform, Google Ads, Facebook, LinkedIn, SoundCloud en PineCast.
jul. 2021 - aug. 2021
Greymen&CoOnline Marketeer interim
Google Ads en social media-campagnes beheerd voor de volgende bedrijven:
Schiphol Travel International, Bizzomate, Meet in Netherlands, Stichting Metakids, TFH Holland Group, 123kast.nl, Avola, Fetch Mobility, Stichting Kiem, Fetch Car Sharing, TopMondzorg en FNV Horecabond.
jul. 2021 - aug. 2021
dentsu internationalSEA Manager interim
Op freelancebasis heb ik de Google Ads accounts geanalyseerd, geoptimaliseerd voor Darphin, Origins, Clinique, ELCE, Estée Lauder, M.A.C., Intergamma/ GAMMA België, Karwei, Megagrouptrade, Bevo, Bosta, Jo Malone, Aveda, Bobbi Brown, La Mer en Smashbox.
mei 2021 - aug. 2021
NCOI GroepDigital Marketeer interim
Op freelancebasis voor de labels Computrain, Opleidingen.nl en Concept bezig met Display, Social, SEO, SEA, LinkedIn- en Facebook-advertising.
Voor Computrain:
- Ad spend verlaagd;
- ROAS verhoogd;
- Kwaliteitsscore van de advertenties aanzienlijk verhoogd;
- DoubleTrader aangehaakt en affiliate marketing geïmplementeerd;
- Templates gemaakt voor social media uitingen.
Voor Opleidingen.nl
- Deep dive in de data om nieuwe kansen te ontdekken in advertenties;
- Op basis van de data de kwaliteit van de advertenties verhoogd;
- De ROAS van de advertenties verhoogd;
- SEO-optimalisatiemogelijkheden in kaart gebracht.
Voor Concept Uitgeefgroep:
- Analyseren van de kansen op het gebied van Online Marketing waar Concept Uitgeefgroep zich op zou moeten focussen en op basis daarvan een marketingplan geschreven om de producten beter aan de doelgroep te kunnen verkopen.
dec. 2019 - aug. 2021
Sales Marketing CoachGoogle Ads Specialist / Online Marketeer freelance
Voor verschillende opdrachtgevers werkte ik om mijn verschillende passies in te zetten:
- advertising (Google Ads, Bing Ads, Google Shopping, Facebook & Instagram);
- analytics (Google Analytics, Google Tag Manager & Google Data Studio);
- marketplaces aggregation (Channable, Effectconnect & ChannelEngine);
- e-mail marketing (MailChimp, CanopyDeploy/Clang, Spotler/MailPlus, SalesForceMarketingCloud & Copernica);
- search engine optimization (Verbolia, Google Search Console);
- affiliate marketing (Daisycon);
- vormgeving (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator & Adobe InDesign);
- videocreatie (Sony Vegas & Adobe Premiere Pro);
- website- & webshopbeheer (WordPress, WooCommerce & PrestaShop);
- blogwriting.
Ik werkte in deze freelance-functie voor dezelfde klanten als in de hieronder genoemde loondienst-functie bij Sales Marketing Coach.
jun. 2017 - dec. 2019
Sales Marketing CoachGoogle Ads Specialist / Online Marketeer loondienst
Klanten waarvoor ik Google Ads-accounts optimaliseerde: Teeuwissen Rioolreiniging, LightBrands, BagsXL, House of Brands, Packlinq, NBC Congrescentrum, ERIKS, Siroopwafelfabriek, Experience Events, Schaduwdoekplaza, Nieuwenhuis, Equalizer, Spullenvoorkrullen.nl, BrandPlaza, Rebel's Begrafenisonderneming, MIND Personal Training, etc.
Tevens hielp ik met het creëren van content voor en het mede-organiseren van evenementen van de SalesMarketingGroup.
Ik was in deze loondienst-functie in dezelfde velden en met dezelfde toolings bezig als in de hierboven genoemde freelance-functie bij Sales Marketing Coach.
jan. 2021 - mei 2021
BVA AuctionsOnline Marketeer interim
32 uur per week op freelancebasis de online marketingactiviteiten van zusterbedrijven BOG-Auctions en NationaleVastgoedveiling uitgevoerd en daarnaast ondersteund bij de SEO-activiteiten van BVA Auctions, als onderdeel van een projectteam.
Gewerkt met tools als Clang / Deployteq, Verbolia, Google Ads, Coosto, Facebook Ads en LinkedIn Ads.
jan. 2019 - dec. 2020
Kamer van KoophandelOnline Marketeer freelance
Voor de Kamer van Koophandel was ik actief op project nlgroeit en ondersteunde ik bij de Google Ads-campagnes rondom de verschillende events 'groeicontent' en 'mentoring'. Verder hielp ik bij de social campagnes op Facebook en LinkedIn.
mrt. 2020 - sep. 2020
SchaduwdoekplazaOnline Marketeer Ecommerce interim
Het aanmaken en onderhouden van de advertising-campagnes voor deze webshop in Google Ads, Google Shopping en Bing Ads. Ook het managen van de Channable-feeds voor Bol.com, Amazon, Blokker, vtwonen, Leen Bakker, VidaXL, Google Ads en Beslist. Tevens het opzetten van samengestelde analytics-rapporten die geconnect zijn met de verschillende marketplaces, en het rapporteren hierin automatiseren. Daarnaast het aanjagen van sales door middel van het maken en optimaliseren van mailings en het toepassen van SEO.
Gewerkt in een projectgroep met tools als Google Ads, Bing Ads, Google Data / Looker Studio, Google Analytics, Google Tag Manager, MailChimp, CanopyDeploy / Deployteq, EffectConnect, Channable en Facebook Ads.
feb. 2016 - jul. 2019
SPULLENVOORKRULLEN.nlOnline Marketeer freelance
Geassisteerd bij het opzetten van deze webshop. Begonnen met het schrijven van SEO-teksten, het designen van de website en het produceren van video-content. Daarna overgeschakeld naar het aanmaken en onderhouden van de advertising-campagnes voor deze webshop in Google Ads, Google Shopping, Bing Ads en Facebook Ads. Ook enkele Channable-feeds voor Bol.com, VidaXL, Google Ads, Beslist, Facebook, Pinterest en Daisycon opgezet en geoptimaliseerd. Daarnaast sales aangejaagd middels het samenstellen en optimaliseren van nieuwsbrieven en e-mail flows in MailChimp.
jan. 2017 - jul. 2018
Thamars KaasOnline Marketeer freelance
Assisteren bij online marketing en sales-aanpak. Gewerkt met WordPress, Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, FourSquare, Facebook, Google Ads en Bing Ads.
apr. 2018 - jun. 2018
Gemeente Stichtse VechtJunior Communicatieadviseur freelance
Naar aanleiding van de fusie van verschillende gemeentes, de nieuwe gemeente Stichtse Vecht geholpen haar identiteit als werkgever in kaart te brengen en te verwoorden in een heldere, samenhangende corporate story. Uit deze corporate story zou dan geput kunnen worden bij het ontwikkelen van activiteiten en producten gericht op (potentieel) personeel, zoals in vacatureteksten, in presentaties, in uitingen via social media, op de website, op beurzen, enzovoort. De corporate story heb ik opgesteld bij gebrek aan een heldere identiteit voorheen, en dat heb ik gedaan door middel van het interviewen van verschillende werknemers en inwoners van de gemeente, en door diverse visiestukken in te lezen.
mei 2015 - jun. 2017
carann.nuMarketeer freelance
Voor deze creatieve aanbieder van project- en printmanagement heb ik geassisteerd bij de strategische ontwikkeling van marketingcampagnes, waarbij zowel online als offline kanalen werden ingezet. Daarnaast was ik uitvoerend actief op het gebied van e-mailmarketing, analytics, DTP-werk, videoproductie en websitebeheer. Tevens voerde ik deskresearch uit voor verschillende campagnes, verbeterde ik creatief een bestaand logo-voorstel, ontwikkelde ik concepten voor agendacovers en monteerde ik een video voor een toekomstige obstetrische samenwerking in Almere. Tijdens mijn tijd bij carann.nu heb ik gewerkt voor klanten zoals Dopper, HMC (Hout- en Meubileringscollege), Donkervoort, Teeuwissen Rioolreiniging, Maxima Seafood, Preall, SV Huizen, Supermaroc Versmarkt, FoonBag, Falkland Islands en de Rehobotschool Huizen.
Ik maakte uitgebreid gebruik van programma's zoals Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Photoshop en Vegas Pro, evenals tools zoals MailChimp, Google Analytics en Blockwise.
Opleidingen
2012 - 2021
Vrije Universiteit AmsterdamCommunicatie- en Informatiewetenschappen
- 1e major: Taal en Communicatie
- 2e major: Journalistiek
- extra major: Engelse Taalkunde
- minor: E-Business en Online Commerce
- Colloquium Committee member
2014 - 2019
Hogeschool UtrechtCommunicatiemanagement
- Communicatie
- Marketing
- Creatief Schrijven
2006 - 2012
Erfgooiers CollegeVWO
- 1e profiel: Natuur en Gezondheid
- 2e profiel: Natuur en Techniek
feb. 2016 - heden
Piet-R Digital MarketingGeholpen door de jaren
- Fernus & Friends
- Ben Tiggelaar
- Vintrado
- Betteld
- Lion Beddenshop
- Experience Events
- BVK Sports
- De Tegelmeesters
- UpWeGrow.io
- IT Local
- Ruben Harish
- AVG-Programma
- Strictly Digital
- Online Slimmerik
- FinCo Fuel
- Calco
- Texelse Producten
- JA21 Noord-Holland
- 2BeZero
- Givaudan
- Zongericht
- Sales Marketing Group
- So Vie
- ISZA Scholingen
- 24Trains
- Veerman Juwelen
- Hellorider
Netwerkgroep
jun. 2021 - heden
Sales Marketing GroupOnline Marketing Expert / Freelance Marketeer
SMG bestaat uit een gedreven groep zelfstandige sales en marketing professionals, die kennis delen en coaching ontvangen om nog succesvollere freelancers te worden.
"Dankzij SMG zit ik geen enkel moment verlegen om klussen en ontdek ik hoe leuk het ondernemerschap is. De groep bestaat uit gelijkgestemden en met hen heb ik al diverse leuke uitjes gedaan, georganiseerd vanuit SMG. Ik heb als het ware toch ‘collega’s’ waar ik een band mee opbouw, ook al spring ik van klus naar klus."