Digitaal CV

7+ jaar aan marketing-ervaring

Werkervaring

dec. 2022 - apr. 2023
Ansell

Digital Analytics & SEO Manager

In deze global positie was ik verantwoordelijk voor het faciliteren van klanten- en concurrenteninzichten, voor de e-commerce en marketplace intelligence, voor de social media engagement tracking en voor het verschaffen CMP-inzichten. De belangrijkste en krachtigste digitale asset van Ansell is hun wereldwijde website, verspreid over 44 landen en 24 talen. Ik waarborgde een voortdurende marketing intelligence dataverzameling voor Ansell wereldwijd in hun drie verschillende business units, door middel van geïntegreerde, gebruiksvriendelijke en altijd kant-en-klare Looker Studio-dashboards. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor full-scope site-architectuurverbeteringen, on-page contentverrijking en prestatiemonitoring voor de zoekmachines. Gedurende mijn periode bij Ansell nam ik het voortouw in de voorbereiding van de definitieve overgang van Universal Analytics naar GA4. Het creëren van soortgelijke GA4-tags voor de al bestaande UA-tags (zo’n 200) was een belangrijke focus. Tevens co-creërde ik een plan betreffende datawarehousing voor de tweede helft van 2023, wat nodig was in het kader van de GA4-overgang. Ook was ik zeer betrokken bij het implementeren van een wereldwijde cookie-oplossing in samenwerking met het bureau BluPrintX d.m.v. de inzet van OneTrust, waardoor de websites van Ansell GDPR compliant werden en nu tevens aan Amerikaanse equivalente standaarden voldoen.

Voor Ansell heb ik veel gewerkt met tools als Google Tag Manager, Google Data / Looker Studio, SuperMetrics, Google Analytics, Semrush, Meta for Business, LinkedIn Ads, Google Ads, OneTrust, Google Marketing Platform, Marketo, Hotjar, Google Search Console en Welcome Software.

nov. 2022 - mrt. 2023
Valtech

SEA & Social Ads Specialist

Voor het bureau Valtech werkte ik als advertising specialist in een internationale omgeving voor drie van hun klanten: Fellowmind, Philips en ASML. Driekwart van mijn tijd besteedde ik aan ASML, die ik door middel van wereldwijde Google Ads-inzet hielp om brand awareness te creëren en om de beste werknemers op het gebied van engineering te recruiten. Dit met als doel om uiteindelijk van 17.000 naar 30.000 arbeidskrachten te groeien. Vanuit Valtech was ik samen met twee collega’s verantwoordelijk voor alle betaalde Google-kanalen van ASML: Search, Display, Video en Discovery. Tevens werkte ik veelal samen met het bureau Merkle, die de creatives en de social media ads verzorgden. Dagelijkse werkzaamheden die ik initieerde waren het opzetten van experimenten opzetten, het uitsluiten van irrelevante zoektermen uitsluiten en het pauzeren van onderpresterende doelgroepen, locaties en zoekwoorden. Daarnaast initieerde ik nieuwe ads en biedstrategieën en was ik verantwoordelijk voor een stukje media planning en budgettering. Daarnaast rapporteerde ik frequent aan de marketing representatives van ASML d.m.v. terugkerende meetings. Soortgelijke werkzaamheden verrichte ik voor Philips en Fellowmind, waarbij ik voor de laatste naast SEA ook de LinkedIn advertising op me nam. Het doel daar was lead-generatie d.m.v. een drie maanden durende campagne waarbij ik als hoofdverantwoordelijke succesvol slaagde in het behalen van pre-gedefinieerde targets.

Voor mijn werkzaamheden maakte ik veelvuldig gebruik van de volgende tools: Adobe Analytics, Google Ads, LinkedIn Ads, Google Data / Looker Studio en Jira.

okt. 2022 - dec. 2022
IVC Evidensia

Digital Marketing Manager interim

Als marketing manager op het gebied van SEM, analytics en data werkzaam geweest op interim-basis. Dit deed ik voor de ruim 300 klinieken die zijn aangesloten bij IVC Evidensia, maar ook voor de andere business units, zoals Evidensia Dierenziekenhuizen, Dierenuitvaarzorg Nederland, Petlook, Dier En Zorg Gids, Dier en Zorg Plan en Petlook. Diverse projecten initieerde ik en leidde ik strategisch, waaraan ik hands-on zelf ook bijdroeg. De belangrijkste activiteit omvatte het inzichtelijk krijgen van de Google Analytics-data van 300+ websites op overzichtelijke manier in een nieuwe Looker Studio-omgeving, waarvoor ik een hoop websites van correcte tagging heb voorzien. Ook was ik verantwoordelijk voor het instellen van cross-domain tracking in samenspel met interne boekingssystemen voor de dierenklinieken en -ziekenhuizen. Tevens heb ik een hoop Google Ads-accounts geoptimaliseerd, en Google Analytics-accounts future-proof gemaakt door GA4-properties naast de UA-properties neer te zetten. Voor dit alles schakelde ik regelmatig met diverse bureaus en met het interne marketingteam.

Ik heb veelvoudig diverse tools en software geütiliseerd zoals Google Tag Manager, Google Analytics, Google Data Studio / Looker Studio, Google Ads, Semrush, Ahrefs, Google Search Console, Max Locations en Google My Business.

jan. 2022 - sep. 2022
Landal GreenParks

Google Ads specialist interim

Bij Landal GreenParks vervulde ik een managersrol in opdracht van Reprise Digital als freelance SEA specialist. Grote focus lag bij rapportage-automatisering van de Google Ads-resultaten en ik heb tevens een aantal grootschalige tests uitgevoerd. Daarnaast heb ik via bGenius veel geautomatiseerd voor het optimaliseren van RSA's. Ik werkte voor de Nederlandse, Belgische, Duitse, Franse, Oostenrijkse en Deense markt, waar Landal GreenParks o.a. actief is. Tevens werkte ik voor een aantal submerken van Landal, zoals Landal Campings, Landal Ski Life en het Hof van Saksen.

Tijdens mijn werkzaamheden maakte ik veel gebruik van tools als Google Ads, Excel, Tableau, bGenius, Google Search Console en Google Tag Manager.

mrt. 2022 - aug. 2022
Milieu Service Nederland

Online Marketing Specialist

Op het gebied van SEA en social advertising adviezen gegeven en optimalisaties uitgevoerd voor de labels Milieu Service Nederland, Paridon, Puincontainershop.nl en Bedrijfsafval.nl (allemaal vallende onder Milieu Service Group). Zo heb ik een verhoging van het aantal leads bereikt door onder andere de allocatie van budgetten te herzien voor de campagnes van Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads en Microsoft Ads. Tevens heb ik de search campagnes 'future proof' gemaakt door volop in te zetten op RSA's en door deze te voorzien van relevante input. Op het gebied van social ads initieerde ik de opbouw van een funnelstrategie, welke ik tevens van de grond af aan heb opgebouwd. Onder andere de content hiervoor, in de vorm van afbeeldingen en video's, fabriceerde ik zelf. De eerste maand van livegang behaalde mijn funnel vier keer zo veel leads binnen als gemiddeld alle Facebook-ads voorheen behaalden met het zelfde totaalbudget. Door middel van optimalisaties heb ik dit in de maanden daarop nog verbeterd. Naast dit bracht ik ook enkele CRO-verbeteringen in kaart, die effectief gebruikt werden voor een nieuwe, vervangende website van Milieu Service Nederland.

Tijdens deze opdracht gebruikte ik de volgende tools: Google Ads, Google Analytics, Meta Ads, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator & Conversation24.

mrt. 2022 - jun. 2022
Audax

Digital Marketeer interim

Als interim marketing projectmanager was ik verantwoordelijk voor alle betaalde digitale kanalen (social, search, display en DOOH), e-mail en CRM marketing voor alle vier de retail labels van Audax: AKO, Bruna, ReadShop en BookSpot. Hier had ik een leidende rol waarin ik veel interactie had met verschillende bureaus, commerciële relaties en met anderen in het marketing- en e-commerce team van Audax. Ik was primair verantwoordelijk voor het creëren van bereik en bekendheid om de labels in Nederland en België beter op de kaart te zetten. Daarnaast zorgde ik voor de social content passend bij de retailcampagnes, hield ik scherp in de gaten of de betaalde media de gewenste conversies en traffic genereerden en ontwikkelde ik omnichannel targetingstrategieën met als doel de fanbase van de labels verder uit te bouwen. Daar hoorde een hoop marketing automation bij, en het opzetten van flows. Naast het vergroten van de bekendheid van de Audax retailmerken behoorden ook de doelstellingen van de commerciële relaties van Audax tot mijn werk, zoals die van Apple, de Staatsloterij, SumUp, Hallmark en HP.

Ik ben uitgebreid betrokken geweest bij adverteren, analytics, A/B-testen, segmentatie, personalisatie en CRM, en heb gewerkt met tools als Sage + Archer, Facebook Business Manager, Google Ads, Google Analytics, Clang, TradeTracker, Slack, Trello en OnlyPult.

aug. 2021 - mrt. 2022
Montblanc

SEA Manager interim

Als interimmer analyseerde, optimaliseerde en coördineerde ik alle Google Ads en Bing accounts van Montblanc en was ik verantwoordelijk voor een advertentie budget van 5 tot 6 ton per maand. Daarbij challengede ik de verschillende bureaus waar Montblanc mee samenwerkte in de ruim 70 landen waar het luxemerk actief is. In de laatste 3 maanden hield ik me voornamelijk bezig met het bouwen en optimaliseren van Google Data Studio dashboard. Ik werkte voor alle markten waar Montblanc operatief is: van Zuid-Amerika, tot aan Europa, Australië en Azië.

Montblanc is een bedrijf voor luxegoederen, gespecialiseerd in schrijfinstrumenten, horloges en accessoires. Wereldwijd heeft Montblanc ruim 2500 boetieks.

nov. 2021 - feb. 2022
ChannelEngine

Performance Marketeer interim

Mij als interimmer ingezet om omzetgroei, internationalisering en een snelle schaalvergroting van de SaaS-oplossing ChannelEngine mogelijk te maken. Als performance marketeer was ik eigenaar van de SEA-, SEO-, en socialmediastrategie. Ik rapporteerde aan en communiceerde met interne belanghebbenden hierover op wekelijkse basis, en challengde tevens de agency’s waarmee ChannelEngine werkt(e). Inzichten verkreeg ik door relevante trends te identificeren en proactieve aanbevelingen te doen voor organische prestaties, algoritmewijzigingen en andere concurrerende activiteiten, welke ik in een uitgebreid competitor document presenteerde. De Google Ads- en sociale media accounts checkte ik wekelijks en ik deed diverse deepdives en zoekwoordanalyses met als doel het aantal leads te verhogen. Ook heb ik een guide betreffende paid advertising opgesteld voor het inzichtelijk maken van de advertentiecampagnes van ChannelEngine voor nieuwe medewerkers. Tevens maakte ik analysedocumenten om een up-to-date begrip van de SEO-staat te creëren op de gebieden van technische SEO, on-page / content optimalisatie, inbound-linking en autoriteitsontwikkeling.

Gewerkt met tools, sites en programma’s als Google Ads, Google Analytics, Facebook, LinkedIn, Screaming Frog, PageSpeed Insights, Übersuggest, Semrush, Slack en Wikibusiness.

okt. 2021 - feb. 2022
UpWeGrow

Paid & Marketplaces Expert

UpWeGrow laat e-commerce bedrijven groeien. Als freelancer deed ik dat bij UpWeGrow door te adviseren met de aanpak en inrichting van de marketplaces, door het scouten van brands en door de paid kanalen in te zetten. Bovendien voorzag ik UpWeGrow van CRO-advies.

okt. 2021 - feb. 2022
TotalEnergies

SEO & SEA Specialist

Ter voorbereiding van de rebranding van het Belgische ‘Lampiris’ naar ‘TotalEnergies’ heb ik in opdracht van Duke & Grace de content gemapt voor de toen nog niet bestaande website www.TotalEnergies.be (live gegaan in februari 2022) en tevens geadviseerd op het gebied van SEA. De content mapping deed ik op basis van een Google Analytics crawl van de al bestaande (oude) webpagina’s en blogs van www.Lampiris.be, een al opgestelde sitemap voor de nieuwe website, en een uitgebreide keyword research (inclusief cijfers m.b.t. zoekvolumepotentieel) die al eerder was uitgevoerd door Duke & Grace. Bij het mappen van de content bracht ik bestaande inhoud in kaart en clusterde deze op basis van inhoud, prestaties en potentieel. Ik gaf daarbij tevens advies met betrekking tot het samenvoegen, herschrijven en omleiden van pagina’s en tevens voor het schrijven van nieuwe pagina’s voor door mij geïdentificeerde content gaps. Voor het nieuwe Belgische Google Ads-account van TotalEnergies heb ik een adviesrapport gemaakt met betrekking tot de set-up, waarbij ik ook leringen getrokken heb uit het oude Lampiris-account waar ik toegang tot had. Dit advies bestond uit bevindingen en tips op account-, campagne- en advertentieniveau. Inzichten en output leverde ik aan in het Engels, gezien ik me in een internationale bedrijfsomgeving begaf.

apr. 2021 - oct. 2021
DPG Media

Marketeer freelance

Geassisteerd bij het opzetten, finetunen en verbeteren van initiatieven waar gebruikers voor inloggen. DPG kan daarbij profielen opbouwen van echte gebruikers over al haar merken. Ik maakte gebruik van API’s, implementeerde feeds en zette widgets als de ReisWijzer, PrikWijzer en BoosterWijzer op. Daarnaast heb ik enkele redactionele taken uitgevoerd. Dit alles met als hoofddoel om meer logins op de sites van DPG Media te bewerkstelligen, waardoor gebruikers beter getrackt worden en de advertentierelevantie wordt geoptimaliseerd.

DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. De media komen al decennialang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Met merken die zowel lezers als adverteerders een prachtig platform bieden, zoals bijvoorbeeld het AD, AutoWeek, BN DeStem, Donald Duck, De Gelderlander, Trouw, Independer, Libelle, Margriet, Nationale Vacaturebank, NU.nl, de Ondernemer, Het Parool, Reclamefolder.nl, Startpagina, de Stentor, Story, Tweakers, Veronica Superguide, de Volkskrant en vtwonen/vtdéco.

jun. 2021 - dec. 2021
Hanzestrohm

Content Marketing Specialist

Mij ontfermd over de ontwikkeling en uitvoering van on- en offline marketing- en communicatieprojecten en campagnes voor dochterbedrijf Hemmink. Voor Hemmink heb ik diverse activiteiten voor merkopbouw ontwikkeld, geadviseerd op het gebied van sales- en productontwikkeling m.b.t. marketingcommunicatie en advies gedeeld met betrekking tot de creatie van de marketingstrategie voor de business units van Hemmink. Tevens heb ik zelf content gecreëerd: visueel, audieel, en tekstueel. Ook heb ik geadviseerd en actief bijgedragen op het gebied van SEO, SEA en e-mailmarketing.

Veelvuldig werkend met tools, sites en programma’s als Asana, DotDigital, SalesForce Marketing Cloud, WordPress, Adobe Photoshop, Typeform, Google Ads, Facebook, LinkedIn, SoundCloud en PineCast.

sep. 2021 - okt. 2021
Veerman Juwelen

Online Marketeer freelance

Als teamlead het voortouw nemende betreffende SEA, SEO, CRO en social media marketing en e-mailmarketing. Ik schakel veel met twee interne (marketing) medewerkers van Veerman Juwelen, om hen blijvend op nieuwe ideeën te brengen en 'in the loop' houden. Om veel in korte tijd tijd voor elkaar te krijgen, schakel ik ook zelf de hulp van andere freelance marketeers in, die ik tevens aanstuur.

In het begin heb ik Google Ads en Bing Ads campagnes vanaf de grond opgetuigd en die ben ik nog steeds maandelijks aan het monitoren en bijsturen. Daarnaast draag ik constant nieuwe aandachtspunten op SEO-gebied aan, aan de hand van analyses die ik maak om nieuwe mogelijkheden te ontdekken. SEO-optimalisaties vinden zowel op technisch gebied als op de gebieden van content en linkbuilding plaats. E-mailmarketing staat in de kinderschoenen, daarvoor diverse flows en plannen uitgedacht, staat op de planning.

jul. 2021 - aug. 2021
Greymen&Co

Online Marketeer interim

Google Ads en social media-campagnes beheerd voor de volgende bedrijven:
Schiphol Travel International, Bizzomate, Meet in Netherlands, Stichting Metakids, TFH Holland Group, 123kast.nl, Avola, Fetch Mobility, Stichting Kiem, Fetch Car Sharing, TopMondzorg en FNV Horecabond.

jul. 2021 - aug. 2021
Dentsu Inc.

SEA Manager freelance

Op freelancebasis heb ik de Google Ads accounts geanalyseerd, geoptimaliseerd voor Darphin, Origins, Clinique, ELCE, Estée Lauder, M.A.C., Intergamma/ GAMMA België, Karwei, Megagrouptrade, Bevo, Bosta, Jo Malone, Aveda, Bobbi Brown, La Mer en Smashbox.

mei 2021 - aug. 2021
NCOI Groep

Marketeer interim

Op freelancebasis voor de labels Computrain, Opleidingen.nl en Concept bezig met Display, Social, SEO, SEA, LinkedIn- en Facebook-advertising.

Voor Computrain:
- Ad spend verlaagd;
- ROAS verhoogd;
- Kwaliteitsscore van de advertenties aanzienlijk verhoogd;
- DoubleTrader aangehaakt en affiliate marketing geïmplementeerd;
- Templates gemaakt voor social media uitingen.

Voor Opleidingen.nl
- Deep dive in de data om nieuwe kansen te ontdekken in advertenties;
- Op basis van de data de kwaliteit van de advertenties verhoogd;
- De ROAS van de advertenties verhoogd;
- SEO-optimalisatiemogelijkheden in kaart gebracht.

Voor Concept Uitgeefgroep:
- Analyseren van de kansen op het gebied van Online Marketing waar Concept Uitgeefgroep zich op zou moeten focussen en op basis daarvan een marketingplan geschreven om de producten beter aan de doelgroep te kunnen verkopen.

dec. 2019 - aug. 2021
Sales Marketing Coach

Google Ads Specialist / Online Marketeer freelance

Voor verschillende opdrachtgevers werkte ik om mijn verschillende passies in te zetten:
- advertising (Google Ads, Bing Ads, Google Shopping, Facebook & Instagram);
- analytics (Google Analytics, Google Tag Manager & Google Data Studio);
- marketplaces aggregation (Channable, Effectconnect & ChannelEngine);
- e-mail marketing (MailChimp, CanopyDeploy/Clang, Spotler/MailPlus, SalesForceMarketingCloud & Copernica);
- search engine optimization (Verbolia, Google Search Console);
- affiliate marketing (Daisycon);
- vormgeving (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator & Adobe InDesign);
- videocreatie (Sony Vegas & Adobe Premiere Pro);
- website- & webshopbeheer (WordPress, WooCommerce & PrestaShop);
- blogwriting.

Ik werkte in deze freelance-functie voor dezelfde klanten als in de hieronder genoemde loondienst-functie bij Sales Marketing Coach.

jun. 2017 - dec. 2019
Sales Marketing Coach

Google Ads Specialist / Online Marketeer loondienst

Klanten waarvoor ik Google Ads-accounts optimaliseerde: Teeuwissen Rioolreiniging, LightBrands, BagsXL, House of Brands, Packlinq, NBC Congrescentrum, ERIKS, Siroopwafelfabriek, Experience Events, Schaduwdoekplaza, Nieuwenhuis, Equalizer, Spullenvoorkrullen.nl, BrandPlaza, Rebel's Begrafenisonderneming, MIND Personal Training, etc.

Tevens hielp ik met het creëren van content voor en het mede-organiseren van evenementen van de SalesMarketingGroup.

Ik was in deze loondienst-functie in dezelfde velden en met dezelfde toolings bezig als in de hierboven genoemde freelance-functie bij Sales Marketing Coach.

jun. 2021 - jul. 2021
Hellorider

Lead Marketeer freelance

Op freelancebasis til ik de leadmarketing naar een hoger niveau door middel van de inzet en optimalisatie van Google Ads, Facebook en LinkedIn, en door adviezen op te stellen op CRO-gebied. In de eerste twee maanden het aantal leads verdrie- en bijna vervierdubbeld, daar het doel een verdubbeling was. Ik werk hier veel met Hubspot, Google Ads, Google Analytics, Facebook en LinkedIn.

jan. 2021 - mei 2021
BVA Auctions

Online Marketeer interim

32 uur per week op freelancebasis de online marketingactiviteiten van zusterbedrijven BOG-Auctions en NationaleVastgoedveiling uitgevoerd en daarnaast ondersteund bij de SEO-activiteiten van BVA Auctions, als onderdeel van een projectteam.

Gewerkt met tools als Clang, Verbolia, Google Ads, Coosto, Facebook Ads en LinkedIn Ads.

apr. 2021 - mei 2021
24Trains.tv

Online Marketeer freelance

Voor dit platform voor treinliefhebbers heb ik diverse Google Ads search campagnes opgezet voor verschillende markten, zoals voor Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, de VS, de VK, Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Vooraf heb ik eigenhandig de conversiemeting en doelen juist ingesteld door middel van de Google Tag Manager en het implementeren van GA4. Daarnaast heb ik verschillende SEO-kansen in kaart gebracht en optimalisaties doorgevoerd, alsmede geadviseerd op het gebied van content en video advertising. Een groot rapport dat ik op aanvraag heb opgeleverd gaf antwoord op de vraag waar de meeste potentiële treinliefhebbers te vinden zijn wereldwijd. Hierin heb ik per kanaal en bron uiteengezet wat het online gedrag van diverse categorieën treinliefhebbers is.

Voor 24Trains.tv maak ik veelvuldig gebruik van Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Trends, Facebook, Reddit en diverse SEO-tools.

jan. 2019 - dec. 2020
Kamer van Koophandel

Online Marketeer freelance / parttime

Voor de Kamer van Koophandel was ik actief op project nlgroeit en ondersteunde ik bij de Google Ads-campagnes rondom de verschillende events 'groeicontent' en 'mentoring'. Verder hielp ik bij de social campagnes op Facebook en LinkedIn.

mrt. 2020 - sep. 2020
Schaduwdoekplaza

Online marketeer e-commerce interim

Het aanmaken en onderhouden van de advertising-campagnes voor deze webshop in Google Ads, Google Shopping en Bing Ads. Ook het managen van de Channable-feeds voor Bol.com, Amazon, Blokker, vtwonen, Leen Bakker, VidaXL, Google Ads en Beslist. Tevens het opzetten van samengestelde analytics-rapporten die geconnect zijn met de verschillende marketplaces, en het rapporteren hierin automatiseren. Daarnaast het aanjagen van sales door middel van het maken en optimaliseren van mailings en het toepassen van SEO.

Gewerkt in een projectgroep met tools als Google Ads, Bing Ads, Google Data Studio, Google Analytics, Google Tag Manager, MailChimp, CanopyDeploy, EffectConnect, Channable en Facebook Ads.

feb. 2016 - jul. 2019
SPULLENVOORKRULLEN.nl

Online Marketing freelance

Geassisteerd bij het opzetten van deze webshop. Begonnen met het schrijven van SEO-teksten, het designen van de website en het produceren van video-content. Daarna overgeschakeld naar het aanmaken en onderhouden van de advertising-campagnes voor deze webshop in Google Ads, Google Shopping, Bing Ads en Facebook Ads. Ook enkele Channable-feeds voor Bol.com, VidaXL, Google Ads, Beslist, Facebook, Pinterest en Daisycon opgezet en geoptimaliseerd. Daarnaast sales aangejaagd middels het samenstellen en optimaliseren van nieuwsbrieven en e-mail flows in MailChimp.

jan. 2017 - jul. 2018
Thamars Kaas

Online Marketing freelance

Assisteren bij online marketing en sales-aanpak. Gewerkt met WordPress, Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, FourSquare, Facebook, Google Ads en Bing Ads.

apr. 2018 - jun. 2018
Gemeente Stichtse Vecht

Junior Communicatieadviseur

Naar aanleiding van de fusie van verschillende gemeentes, de nieuwe gemeente Stichtse Vecht geholpen haar identiteit als werkgever in kaart te brengen en te verwoorden in een heldere, samenhangende corporate story. Uit deze corporate story zou dan geput kunnen worden bij het ontwikkelen van activiteiten en producten gericht op (potentieel) personeel, zoals in vacatureteksten, in presentaties, in uitingen via social media, op de website, op beurzen, enzovoort. De corporate story heb ik opgesteld bij gebrek aan een heldere identiteit voorheen, en dat heb ik gedaan door middel van het interviewen van verschillende werknemers en inwoners van de gemeente, en door diverse visiestukken in te lezen.

mei 2015 - jun. 2017
carann.nu

Marketeer

Assisteren bij de strategische uitwerking van marketingcampagnes waarbij zowel online als offline kanalen werden ingezet. Daarnaast ook extensief uitvoerend bezig geweest op het gebied van e-mail marketing, analytics, DTP-werk, videoproductie en websitebeheer. Grondig gebruikgemaakt van programma's als Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Photoshop en Vegas Pro, maar ook van tools als MailChimp, Google Analytics en Blockwise. Onder andere gewerkt voor de klanten Dopper, HMC (Hout- en Meubileringscollege), Donkervoort, Teeuwissen Rioolreiniging, Maxima Seafood, Preall, SV Huizen, Supermaroc Versmarkt, FoonBag, Falkland Islands en de Rehobotschool Huizen.

Opleidingen

2012 - 2021
Vrije Universiteit Amsterdam

Communicatie- en Informatiewetenschappen

- 1e major: Taal en Communicatie
- 2e major: Journalistiek
- extra major: Engelse Taalkunde
- minor: E-Business en Online Commerce
- Colloquium Committee member

2014 - 2019
Hogeschool Utrecht

Communicatiemanagement

- Communicatie
- Marketing
- Creatief Schrijven

2006 - 2012
Erfgooiers College

VWO

- 1e profiel: Natuur en Gezondheid
- 2e profiel: Natuur en Techniek

Netwerkgroep

jun. 2021 - heden
Sales Marketing Group

Online Marketing Expert / Freelance Marketeer

SMG bestaat uit een gedreven groep zelfstandige sales en marketing professionals, die kennis delen en coaching ontvangen om nog succesvollere freelancers te worden.

"Dankzij SMG zit ik geen enkel moment verlegen om klussen en ontdek ik hoe leuk het ondernemerschap is. De groep bestaat uit gelijkgestemden en met hen heb ik al diverse leuke uitjes gedaan, georganiseerd vanuit SMG. Ik heb als het ware toch ‘collega’s’ waar ik een band mee opbouw, ook al spring ik van klus naar klus."

SEA, SEO & Analytics

Google Ads

100%

Search Ads 360

75%

Bing Ads

100%

Google Shopping

90%

Google Search Console

85%

Verbolia

75%

Semrush

80%

MOZ

80%

Ahrefs

85%

Google Analytics

95%

Google Tag Manager

70%

Google Data Studio

85%

Hubspot

75%

E-Mail Marketing

MailChimp

90%

MailPlus

90%

CanopyDeploy

95%

SalesForceMarketingCloud

80%

Copernica

75%

Marketplaces & Product Feeds

Bol.com

80%

Amazon

75%

Channable

100%

EffectConnect

85%

ChannelEngine

80%

Highstreet.io

55%

Vendiro

80%

Google Merchant Center

85%

Project Management

Asana

100%

Trello

80%

Jira

85%

Slack

80%

Social Media Marketing

LinkedIn

90%

Facebook

95%

Instagram

80%

Pinterest

80%

TikTok

75%

Snapchat

85%

DTP, Audio & Video

Adobe Illustrator

85%

Adobe Indesign

90%

Adobe Photoshop

100%

Adobe Audition

80%

Audacity

95%

Melodyne

75%

Fruity Loops

70%

Adobe Premiere Pro

80%

Adobe After Effects

70%

Vegas Pro

85%

Talen

Nederlands

100%

Engels

95%

Frans

55%

Duits

70%
Download mijn CV als PDF